Thursday, December 6, 2012

Anhedonic

Merindui diri sendiri
Diriku yang dulu
~ ~

Wednesday, December 5, 2012

Wordless Wednesday: Upin Ipin

Khusyuknya..buat apa tu??

Owhh..tgh TV. Citer ape??

Favorite Rania: Upin dan Ipin

Tuesday, December 4, 2012

Tabiat pelik

Aku ada satu kawan ofis yg mempunyai tabiat pelik
Bagi aku, pelik la..tak tau la kalo korg rasa biasa2 je..
Dia ni duduk selang beberapa meja dari aku
Setiap pagi, sebelum memulakan apa2 kerja
Dia akan "menonton" video clip Gangnam Style
Bukan menonton biasa2 tau..
Tapi sampai begini sekali!!!
Gambar Hiasan. Ihsan dari Encik Gugel.
Exactly mcm ni..siap senyum2 lagi
Kalo sekali sekala tak apa
Tapi SETIAP HARI kot..
(sorry R** aku mengumpat ko kt cni sebab aku tau ko tak baca blog ni)

Aku sebenarnya tak berapa gemar sgt dia ni
Tapi bila ada tabiat pelik mcm ni mcm lucu la pulak

Tabiat pelik aku apa?
Sampai2 ofis, bukak laptop dan terus log-in Facebook..
Pelik tak? Pelik tak?
Hahaha

Apa tabiat pelik korang?


Monday, December 3, 2012

MAKAN

Lately,
Makan adalah tak menentu
Especially kalo Encik Hubby kerja shift malam
Tak kuasa aku nak masak canggih2 untuk aku sorg je yg makan
Selalunya aku makan maggi je..
(Terukkan? Dh jadi mak org pun masih makan maggi. Ko ingt ko org bujang ke?)
Tapi mlm tadi maggi dh habis
Lalu dinner semalam adalah
1 Apollo Pandan Layer Cake + Air Pisang
Breakfast pagi tadi pun 2 Apollo Pandan Layer Cake + Air Suam


Canggih tak aku punya menu?
Jadi sekarang mode lapar
Padan muka si Pemalas
Tapi tak boleh nak gi makan lagi sebab ada kelas..huhu~
Jadi student2 ku..jgn byk ragam tau..nanti ada pulak yg kne makan dgn aku..hahaha


Friday, November 23, 2012

Rania Nuur 8 months

Tak perasan Rania dh masuk 8 bulan 21.11.12 hr tu
Cepatnya masa berlalu
Tadi belek2 gambar Rania kat handphone
Tgk gambar masa Rania masih newborn.. Fragile and innocent
Rindu pulak masa Rania cenonet :)
Sekarang dh besar sikit..
Dh pandai macam2..dh byk akal..

Gross motor:
Rania dh merangkak since umur 6 month ++
Sekarang merangkak dgn sangat laju smpi Ibu tak larat nak kejar
Favorite spot dia adalah tandas dan dapur
Hri tu, Rania tgh main kt ruang tamu
Aku sneak out ke tandas kejap nak berus gigi n basuh muka
Sambil pasang telinga dgr Rania buat apa
Dlm hati aku "Senyap je..tgh main kot"
Dh siap2 basuh muka, aku pun pusing belakang
Tgk Rania betul2  di kaki aku..tgh cuba nak paut kaki aku untuk berdiri..DALAM TANDAS!!
Oh my..anakku..senyap2 awak dtg ye..nasib baik tak tersepak
Kemahiran seterusnya adalah berdiri dan memanjat
takut sgt dia terhantuk kt mna2..kna observe betul2 masa dia main

Fine motor:
Skrg dh bole pincer grip walaupon tak kemas lg
Kadang2 kalu dia tak dpt ambil benda kecik yg dia nak dr atas lantai
Dia akn tunduk dan cuba abil benda tu dgn MULUT dia
Macam org main sukaneka gula2 dlm tepung..hahaha

Makan:
Semua benda masuk dlm mulut
Biasalah budak2
Menjadi Ibu memaksa aku untuk menjadi kreatif dlam mem'variasikan" makanan Rania
So far, semua makanak Rania adalah home made food
Kecuali bila gusi dia terlalu gatal, aku bg dia mkn biskut baby tu
Better than dia gigit2 dia punya rubber mat tu
Favorite Rania adalah BANANA..
Kalo makan pisang tak payah duduk high chair pun takpe
Sebab dia akn ternganga macam anak burung kalo time makan pisang
Lately suka buat muka boring kalo Ibu bg makan bubur..Huhu
Second favorite adalah adult food seperti roti dan nasi impit
Paling suka menyebok kalo Ibu n Abah tgh makan
Sekarang dh masuk 8 bulan dh boleh try cheese n other diary products
Weekend ni adalah hari food experiment

Social:
Suka sgt Kiss ibu dgn air liur busuk dia tu
Especially kt telinga
Geli tau Nia..heheh
Kalo nak kiss dia akan nganga mulut dia dan dekatkan muka dia kt kita.
Kalo tak sampai dia akan tarik kepala kita sampai dia dpt kiss
Hahaha..lucu betul kamu ni Nia
Kalo Ibu pakai tudung, dia tau lah tu "kita nak keluar jalan"
Even Ibu pki tudung nk jemur kain pun dia ingt kita nak jalan
Pastu mula la merengek aklo kita melangkah jauh sikit dari dia..


Semoga membesar menjadi ank yg solehah anakku..
Ibu n Abah luv u so much
Rania si gigi satu..:p

Monday, November 19, 2012

Monday yang tak berapa nak blues

Kembali bekerja setelah hampir 1 mggu bercuti
Haha..blog pun sunyi jugak
Biasalah..aku kalo balik labuan mana ada mmod nak bukak laptop

Cuti dri hari selasa smpi ahad
Selasa balik labuan dgn babah.
Hubby tak ikut sebab x dpt cuti
Sian tggl sorg2 kt umah..
Nak buat mcm mna, kalo nk tggu dia cuti smpi tahun depan pun tak boleh nak balik2

Bawak si Hitam naik feri
Rania tidor sepanjang perjalanan KK-Menumbok
Dasyat betul budak ni kalo tido dlm carseat

Kt Labuan, tak buat activity yg spesifik
Memang balik Labuan di khaskan untuk berehat sahaja
Memang rehat kaw2 la..

Hari sabtu balik KK semula
Supaya hari Ahad bole rehat2 di rumah n spend time dgn hubby
Di escort oleh mama n abg..haha
Thanks.. susah susah aja..:)

Hari ini, kembali ke ofis..
Walaupun byk kerja yg masih pending
Tapi hari ni tiada Monday Blues..YAY!!
Sebab sudah puas bercuti..

TAPI....

Annual leave suda habis..waaaaa
Tepaksala membeli MC kalo mcm ni..bwahaha..

 Ok, Jom masuk kelas...

Friday, November 9, 2012

Rania Edition: Boo Boo Land

Hr ni bw Rania jalan2..
Penat dh siang malam dgr Rania merengek sebab gigi nak tumbuh
Saja je la bw dia, kot2 berenti ngengek kejap
Ingat nak tggu weekend, tapi takut pulak ramai org kalo weekend
Destination: Boo Boo Land 1Borneo

This time Ibu keluar berdua dgn Nia je..abah keje
First time masuk Boo boo Land.
Memang selama ni cari2 jugak indoor playground mcm kt IKEA tu
X tau pun yg d KK pun ada jugak la yg lebih kurang sama konsep

Di Boo Boo Land ni tak byk benda yg baby 7month macam Rania bole main
Masa kitorg sampai, area castle tu sedang dibersihkan, so kena tggu la
Dh siap diorg bersihkan, Ibu n Rania org pertama yg masuk..Hooyeah!!
Mari bercerita sambil bergambar2..haha

Kuda ku lari gagah berani jeng jeng jeng jeng jeng

Ni favorite Rania.
Bergoyang2 kuda tu bila Rania yg excited melonjak2
kadang2 nampak macam Rania nak Whelie atas kuda ni.
Rania, kuda ni untuk duduk je tau..bukan untuk merempit..:p

Banyaknya encik bola-bola..mana satu nak amek ni.. Rania mode tamak :p

Ibu, satu ni bulat, satu lg Nia dh kemekkan..
Yg ni pun Rania excited sgt..
Sebab berwarna warni
Dan sebab dia memang suka encik bola-bola
Merangkak tak cukup tanah budak ni
Berangan nak kejar abang n kakak yg dh pandai berlari.
Sempat juga Rania buat kawan dengan baby tecit
Tp x sempat nak snap2
Ibu, Lapar...

Nia buat apa tu???

Nyot nyot nyot..


Dh penat main, lapar la pulak..
Haha..Rania dh conquer rumah gelongsor ni dan jadikan port untuk dia mengisi tong yg kosong

Si Tinggi...

...dan Si Pendek

Bye2 Boo Boo Land
Dekat dua jam Rania main kat situ.
Pastu kena bawak Nia balik sebab Ibu tak solat lagi..haha
Bye2 Boo Boo Land..
Nanti kita dtg lagi ye..
Next time kita bawak Abah pulak :)