| Sepetang Beriadah ^^ |
Wednesday, January 16, 2013
Monday, January 14, 2013
Rania dan "Sekolah"
Amek kau..tajuk dia
Macam la Rania tu dh besar sgt nak pegi sekolah
Umur pun belum sampai setahun
Sebenarnya kitorg refer taska tempat Rania di jaga tu sebagai "Sekolah"
Pagi tadi masa hantar Rania ke sekolah
Nampak ada this little girl menangis sambil memanggil mamanya
Sedih pulak aku tengok
Alhamdulillah..setakat ni Rania tak pernah pulak buat perangai mcm tu
Aku tak tau la samada sebab Rania belum faham atau sebab dia memang suka pegi sekolah
Yang aku perasan, setiap pagi aku hantar dia ke sekolah
Dia akan tersengih-sengih sanbil goyang2 kaki (itu tanda dia tgh excited)
Pastu dia akn pandang aku, senyum and say "yah!" (sekolah kot maksudnya)
Bila dh masuk pintu sekolah, dia dh tak pandang dh aku ni
Yang dia nampak cuma kawan2 dia tu
Takde dh sesi babai2..sebab dia memang tak pandang dh ibunya ni..huhu
Tak tahu lah aku kalo Rania menangis mcm budak tadi
Agak2nya aku ni jadi surirumah je kot
Sebab tak sampai hati.. uwaaa!!
Aku tak tau la bila dh besar karang
Harapnya perangai suka ke sekolah ni akan bertahan sampai awak besar lah ye Rania
"Taska Kasih Fitri"
Masa mula2 hantar Rania, aku agak nervous..
Biasala..first time
Setiap hari, waktu lunch, aku akan lawat Rania
Breast feeding n just to make sure she was taken care properly
Lepas dua bulan, I started to develop trust
One thing yang aku suka sgt dgn taska ni adalah dia sgt Islamic
Memang sesuai dgn citarasa aku n hubby
Ada one time, masa taska pindah masuk bangunan baru
Diorg buat makan2 sikit
Dan yang paling best, the owner buat bacaan Surah al-Baqarah and azan 7 penjuru sebagai pendinding untuk anak2 jagaan mereka.
Then I know that my daughter is in a good hand
Pengasuh2 di sana juga diwajibkan berpakaian menutup aurat
Bukan setakat bertudung, tapi juga berbaju labuh
Setiap age group ada modul tersendiri
Didedahkan pada Islam seawalnya
Dan modul yang paling seronok adalah bila anak2 ini sudah membesar, mereka akan diajar mengaji juga di taska ni..
Alhamdulillah..memang Allah dh rancang nak bagi taska yang baik ini untuk Rania
Bila pindah rumah bulan October 2012
Kami sebenarnya ada peluang hantar Rania dgn pengasuh yang duduk satu blok dgn kitorg
Mungkin jagaan yg lebih baik sebab lebih focus
Its been considered, tapi melihat Rania yang sgt happy dgn kawan2 yg ramai
Socializing well, develop excellently di "sekolah" dia sekarang
We both think that its better for Rania to stay at her current Taska
Biarlah Rania belajar bersosial
The taska is five minutes from my office, anyway
Membesar lah anakku, jadi anak solehah..:)
Macam la Rania tu dh besar sgt nak pegi sekolah
Umur pun belum sampai setahun
Sebenarnya kitorg refer taska tempat Rania di jaga tu sebagai "Sekolah"
Pagi tadi masa hantar Rania ke sekolah
Nampak ada this little girl menangis sambil memanggil mamanya
Sedih pulak aku tengok
Alhamdulillah..setakat ni Rania tak pernah pulak buat perangai mcm tu
Aku tak tau la samada sebab Rania belum faham atau sebab dia memang suka pegi sekolah
Yang aku perasan, setiap pagi aku hantar dia ke sekolah
Dia akan tersengih-sengih sanbil goyang2 kaki (itu tanda dia tgh excited)
Pastu dia akn pandang aku, senyum and say "yah!" (sekolah kot maksudnya)
Bila dh masuk pintu sekolah, dia dh tak pandang dh aku ni
Yang dia nampak cuma kawan2 dia tu
Takde dh sesi babai2..sebab dia memang tak pandang dh ibunya ni..huhu
Tak tahu lah aku kalo Rania menangis mcm budak tadi
Agak2nya aku ni jadi surirumah je kot
Sebab tak sampai hati.. uwaaa!!
Aku tak tau la bila dh besar karang
Harapnya perangai suka ke sekolah ni akan bertahan sampai awak besar lah ye Rania
"Taska Kasih Fitri"
Masa mula2 hantar Rania, aku agak nervous..
Biasala..first time
Setiap hari, waktu lunch, aku akan lawat Rania
Breast feeding n just to make sure she was taken care properly
Lepas dua bulan, I started to develop trust
One thing yang aku suka sgt dgn taska ni adalah dia sgt Islamic
Memang sesuai dgn citarasa aku n hubby
Ada one time, masa taska pindah masuk bangunan baru
Diorg buat makan2 sikit
Dan yang paling best, the owner buat bacaan Surah al-Baqarah and azan 7 penjuru sebagai pendinding untuk anak2 jagaan mereka.
Then I know that my daughter is in a good hand
Pengasuh2 di sana juga diwajibkan berpakaian menutup aurat
Bukan setakat bertudung, tapi juga berbaju labuh
Setiap age group ada modul tersendiri
Didedahkan pada Islam seawalnya
Dan modul yang paling seronok adalah bila anak2 ini sudah membesar, mereka akan diajar mengaji juga di taska ni..
Alhamdulillah..memang Allah dh rancang nak bagi taska yang baik ini untuk Rania
Bila pindah rumah bulan October 2012
Kami sebenarnya ada peluang hantar Rania dgn pengasuh yang duduk satu blok dgn kitorg
Mungkin jagaan yg lebih baik sebab lebih focus
Its been considered, tapi melihat Rania yang sgt happy dgn kawan2 yg ramai
Socializing well, develop excellently di "sekolah" dia sekarang
We both think that its better for Rania to stay at her current Taska
Biarlah Rania belajar bersosial
The taska is five minutes from my office, anyway
| No. 3 senior. Kelas strawberry ^^ |
Monday, January 7, 2013
The delayed new year
Selamat jalan 2012
Selamat datang 2013!!
Giler lambat nak wish new year
Dh seminggu tahun 2013 dh kak oii!
Takpe la kot kan?
Meh aku recap sket antara event2 penting 2012 yg aku boleh kongsikan
January 2012- Masih menganggur setelah meniggalkan KKM
February 2012- Diterima bekerja sebagai tenaga pengajar..Alhamdulillah
March 2012- Menerima kehadian cahaya mata sulung Rania Nuur
April, Mei 2012- Maternity leave yg seronot..^^
Jun 2012- Berlalu macam angin
July 2012- Ramadhan pertama bersama Rania
August 2012- Raya pertama yg disambut bersama suami, birthday aku n suami
September, October, November 2012- Mmm..Mcm takde event yg terkesan di hati
December 2012- Tahun 2012 ditutup dgn kelhilangan org2 yang aku kasihi dan hormati. Alfatihah buat nenda tercinta Hajah Ajijah Abdul Rahman dan buat Lecturer yg sgt aku sanjungi..Prof Abdul Wahab
Tahun 2012 merupakan tahun yg agak mecabar bagiku..
Banyak perubahan, banyak percubaan dan bayak jugak air mata
Somehow, I survived
And I welcomed with arms wide open..semoga tahun ini lebih baik dari yang sebelumnya
Selamat datang 2013!!
Giler lambat nak wish new year
Dh seminggu tahun 2013 dh kak oii!
Takpe la kot kan?
Meh aku recap sket antara event2 penting 2012 yg aku boleh kongsikan
January 2012- Masih menganggur setelah meniggalkan KKM
February 2012- Diterima bekerja sebagai tenaga pengajar..Alhamdulillah
March 2012- Menerima kehadian cahaya mata sulung Rania Nuur
April, Mei 2012- Maternity leave yg seronot..^^
Jun 2012- Berlalu macam angin
July 2012- Ramadhan pertama bersama Rania
August 2012- Raya pertama yg disambut bersama suami, birthday aku n suami
September, October, November 2012- Mmm..Mcm takde event yg terkesan di hati
December 2012- Tahun 2012 ditutup dgn kelhilangan org2 yang aku kasihi dan hormati. Alfatihah buat nenda tercinta Hajah Ajijah Abdul Rahman dan buat Lecturer yg sgt aku sanjungi..Prof Abdul Wahab
Tahun 2012 merupakan tahun yg agak mecabar bagiku..
Banyak perubahan, banyak percubaan dan bayak jugak air mata
Somehow, I survived
And I welcomed with arms wide open..semoga tahun ini lebih baik dari yang sebelumnya
Thursday, December 6, 2012
Wednesday, December 5, 2012
Tuesday, December 4, 2012
Tabiat pelik
Aku ada satu kawan ofis yg mempunyai tabiat pelik
Bagi aku, pelik la..tak tau la kalo korg rasa biasa2 je..
Dia ni duduk selang beberapa meja dari aku
Setiap pagi, sebelum memulakan apa2 kerja
Dia akan "menonton" video clip Gangnam Style
Bukan menonton biasa2 tau..
Tapi sampai begini sekali!!!
Exactly mcm ni..siap senyum2 lagi
Kalo sekali sekala tak apa
Tapi SETIAP HARI kot..
(sorry R** aku mengumpat ko kt cni sebab aku tau ko tak baca blog ni)
Aku sebenarnya tak berapa gemar sgt dia ni
Tapi bila ada tabiat pelik mcm ni mcm lucu la pulak
Tabiat pelik aku apa?
Sampai2 ofis, bukak laptop dan terus log-in Facebook..
Pelik tak? Pelik tak?
Hahaha
Apa tabiat pelik korang?
Bagi aku, pelik la..tak tau la kalo korg rasa biasa2 je..
Dia ni duduk selang beberapa meja dari aku
Setiap pagi, sebelum memulakan apa2 kerja
Dia akan "menonton" video clip Gangnam Style
Bukan menonton biasa2 tau..
Tapi sampai begini sekali!!!
![]() |
| Gambar Hiasan. Ihsan dari Encik Gugel. |
Kalo sekali sekala tak apa
Tapi SETIAP HARI kot..
Aku sebenarnya tak berapa gemar sgt dia ni
Tapi bila ada tabiat pelik mcm ni mcm lucu la pulak
Tabiat pelik aku apa?
Sampai2 ofis, bukak laptop dan terus log-in Facebook..
Pelik tak? Pelik tak?
Hahaha
Apa tabiat pelik korang?
Monday, December 3, 2012
MAKAN
Lately,
Makan adalah tak menentu
Especially kalo Encik Hubby kerja shift malam
Tak kuasa aku nak masak canggih2 untuk aku sorg je yg makan
Selalunya aku makan maggi je..
(Terukkan? Dh jadi mak org pun masih makan maggi. Ko ingt ko org bujang ke?)
Tapi mlm tadi maggi dh habis
Lalu dinner semalam adalah
1 Apollo Pandan Layer Cake + Air Pisang
Breakfast pagi tadi pun 2 Apollo Pandan Layer Cake + Air Suam
Canggih tak aku punya menu?
Jadi sekarang mode lapar
Padan mukasi Pemalas
Tapi tak boleh nak gi makan lagi sebab ada kelas..huhu~
Jadi student2 ku..jgn byk ragam tau..nanti ada pulak yg kne makan dgn aku..hahaha
Makan adalah tak menentu
Especially kalo Encik Hubby kerja shift malam
Tak kuasa aku nak masak canggih2 untuk aku sorg je yg makan
Selalunya aku makan maggi je..
Tapi mlm tadi maggi dh habis
Lalu dinner semalam adalah
1 Apollo Pandan Layer Cake + Air Pisang
Breakfast pagi tadi pun 2 Apollo Pandan Layer Cake + Air Suam
Canggih tak aku punya menu?
Jadi sekarang mode lapar
Padan muka
Tapi tak boleh nak gi makan lagi sebab ada kelas..huhu~
Jadi student2 ku..jgn byk ragam tau..nanti ada pulak yg kne makan dgn aku..hahaha
Subscribe to:
Posts (Atom)





